tiistai 3. lokakuuta 2017

Ti 03.10 Sisäpyöräily

Eipä ole tullut päivitettyä blogia kun ei ole ollut oikein asiaakaan ;-)

Tänään olin päättänyt tehdä jotain liikunnallista parin viikon "laiskottelun" jälkeen...no oli välillä vähän tautiakin mikä näkyi tämän päivän rasitustasossa. ...tai ainahan minulla pari päivää on sykkeet pilvissä tauon jälkeen.
Kun katselin sääennusteita parille seuraavalle päivälle kävin hakemassa syklon valmiiksi sisälle ja virittelin sen Tacx:in päälle. Tuolla vastuksella ei ole käyttötunteja montakaan vaikka se on ollut minulla vuosia. En muista monta. Virittely tuntui sujuvan hyvin ja kokeilin pyörittää kampea käsin. Tankoon tulevassa näytöön ei vaan ilmestynyt kadenssi arvoa. Pistin kaverille viestiä että onko siinä anturin asennuksessa jotain kikkaa. Olin jo tosin hieman etsiskellyt sille vastakappaletta, mutta viestissä sain varmuuden sille että pitäähän sille olla vasta magneetti. Ainakin kolmeen kertaan kävin kaikki mahdolliset laatikot läpi tuloksetta. Uusi anturi saksasta olisi maksanut alle 4€ mutta lähetyskulut yli 10€ :-)
Kävin vielä kerran käytävan lipaston läpi päällisin puolin. Löytyihän se! Minulla on senkin päällä Kouheron Karhunpolkujuoksusta saatu tummanruskea juoksijapatsas ja se musta vastaosa roikkui sen kaulassa. Monta kertaa kävin alle puolenmetrin päässä, mutta en nähnyt. Pistin anturin kampeen kiinni ja homma näytti toimivan.
Tänään sitten aloin olkkarissa pyörittämään. No, takarengas ja "mangneeton" kontakti ei toiminut. Pari-kolme vuotta sitten minulla oli erinlainen rengas ja nyt ulkohalkaisia on pienempi. Pitihän siinä jonkinaikaa säädellä.
Kymmisen minsaa pyörittelin kun huomasin että kadenssi näyttää kolmea. Siirsin anturia aksiaalisesti pari milliä ja homma alkoi pelittämään. Pienestä oli kiinni.
Olin pyöritellyt parvekkeen oven ääressä ajattelin että läpivedolla homma olisi siedettävää. Vaikka tuulikin, niin suunta oli sellainen ettei mitää läpivetoa tullut.
Eipä siinä mitään. Siirsin systeemin parvekkeelle ja aukaisin vielä toisenkin parvekelasin. Lämmintä ei ollut kuin joku seisemän astetta mutta niin vaan piti ottaa paita pois. Viimeisellä 10:llä minuutilla tuulen suunta kai kääntyi ja silloin olisi mennyt paidankin kanssa.
Tunti piti "ajaa" mutta lenkkisauna painoi päälle joten jätin 45:een minuuttiin. En tosiaan ole käyttänyt tacx:ia monta kertaa ja niilläkin tunti on ollut maksimi. Ei ole laji minun hermoille.
Tänään oli Bosen bluetooth vastamelukuulokkeen päässä ja tuntui että olisi mennyt pidempääkin spotifyä kuunnellen :-)
Syöttelin garminin sivuille manuaalisesti jotain arvoja mitä vastuksen näytöltä saa. Harmi ettei tässä minun mallissa ole bluetoot yhteyttä mitä uudemmissa on. Saisi kaikki arvot suoraan mittariin ja sitä kautta nettiin. Syötin arvot sen takia että pääsee vertailemaan suorituksia.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti