tiistai 23. kesäkuuta 2026

Vko 26/26 Kevyt

Ma

i. MTB 30km

+18°C   Yllättävän vahvan tuntuiset jalat, ottaen eilisen päivän huomioon.


Ma

i. TV Kevyt 9km sis. 10x100m    ks. 128  5,17/km

+17°C   Tänään sitten ei ollutkaan oikein vahvan tuntuista. Vedot meni kuitenkin ihan ok, vaikka hieman turhauttaakin kun ei enää pääse nopeasti. Yksi veto ylipitkä ja yksi alipitkä. Tänään en juossut Kotalammen suoralla kun oli länsituuli. Myötätuulessä olisi mennyt laukalle ja vastatuuli olisi ollut nopeusvoimaa. Tein sensijaan ne Ronsuntaipaleen tiellä josta löytyi jotakuinkin tasainen pätkä. Mittailin kartalta ennakkoon että 100m olisi kolme pyörätien tolpanväliä. Kotalammella se on neljä. 

Naputtelin eilen ohjelman tälle viikolle ja siellä on huomiselle aamulenkki. Katsotaan nyt teenkö sen ja pitäisikö sitten jättää torstain hölkkä kokonaan väliin ettei kilsat karkaa liian korkeaksi. Toisaalta onko sillä niin väliä jos teen kevyen lyhyen hölkän sijaan 30:n pyörälenkin. Kumpi sitten on kokonaisrasitukseltaan kovempi/pahempi kokonaisuuden kannalta?


Ti

a. Aamuhölkkä / VL 7km    ks. 129  5,26/km

+11,2°C   Taas on unohtunut akillesjänteen hoito ja se kostautuu. Siperia opettaa. Tuo VL on sen takia että juoksin alamäet rennon kovaa. Rento ja kova saisi tietenkin olla lainausmerkeissä. Aika normi aamulenkki tuntuma, eli vähän jäykkää ja nihkeää.

i. 12,3: WU + TV 8km + CD    ks. 130/159/139 

+17,6°C   Lännen puoleinen tuuli. Alussa pientä vastatuulta. Killerille päin mennessä olisi pitänyt olla myötätuulta mutta se kyllä tuntui enemmänkin vastaiselta. Killeriltä takaisin päin tullessa oli sitten selkee yltyvä vastatuuli. Viimeiset reilu 2 kilsaa oli myötätuuli mikä näkyi vauhdissakin. Olen näköjään viimeksi juossut kasin maaliskuussa rantaraitilla. Silloin meni 4s/km kovempaa. Keliolosuhteita en katsonut. Tällä reitillä olen juossut viime vuoden heinäkuussa, viikko ennen kuin hajoitin jalan Lampsin lenkillä. Silloin meni 8s/km kovempaa. Pitäisiköhän käydä tänäkin vuonna siellä hajoittamassa jalka? Se mahdollisuus on aina olemassa. Ennen kasia venyttelin hieman sivussa valtatieltä. Vasenta etureittä venyttäessä nappasi takareidestä kiinni sen verran että jäi etureisi venyttämättä. Juoksun aikana pari kertaa tuntui nykyään aika normaali nyppäisy. Vielä se ei ole ottanut niin paljon kiinni että rikkoisi lihasta. Maanantaina hain lämpötyynyn jolla olen antanut lämpöä ja reilun puolen tunnin päästä olen yrittänyt venyttää takareittä. Eipä se paljon veny lämpöisenäkään.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti